Hi5

Wat is Hi5?
Dit social media platform is opgericht in 2003 en is vergelijkbaar met Facebook. Sinds 2009, toen de organisatie een CEO kreeg genaamd Bill Gossman, richt het bedrijf zich voornamelijk op online gaming. Op dit moment zijn er ongeveer 5780 games online gezet en is dit netwerk verandert. In 2010 hebben zij 14 miljoen verdiend via een inversteerdersplatform genaamd Crosslink Capital. (Wikipedia, 2014).

Gebruikers
Doordat Hi5 heeft besloten om meer in te zette op een locale ontwikkelingsstrategie en meer talen dan alleen Engels in te voeren, is het aantal gebruikers van dit platform op dat moment verdubbeld naar een gebruikersaantal van meer dan 56 miljoen wereldwijd. Om een mooi overzicht te geven van de groei van de gebruikersaantallen, heb ik hier onder een schema toegevoegd. (Broek, 2008)

Zakelijk gebruik
Naar mijn idee ligt de bekendheid van Hi5 in Nederland vrij laag. Er is namelijk ontzettend weinig informatie over te vinden en verkrijgbaar. Ook zijn er niet extreem veel gebruikers binnen Nederland en de personen die gebruik maken van dit netwerk zijn vaak jong. Het is dus mogelijk om als organisatie op deze pagina te gaan en een jonge doelgroep te willen bereiken, maar dit is ook mogelijk door middel van gebruik van de meer bekende sociale netwerken, zoals Facebook. Op Facebook is ook een mogelijkheid om demografische kenmerken aan te geven bij het plaatsten van advertenties, waardoor je ook hier de juiste doelgroep zal bereiken. (Facebook, 2014)

 Verdienmodel
Bij Hi5 is het mogelijk om advertenties te plaatsen via Google Display Network. Hiermee kan je verschillende maten in advertenties plaatsen namelijk: 728 x 90, 300 x 250 en 160 x 600. Dit systeem is voor organisaties erg handig om dat je je eigen kosten kan bijhouden en controleren. Ook zie je waar je advertenties geplaatst worden en hoe deze het doen. Deze manier geeft je de mogelijkheid om op demografische kenmerken te bepalen voor wie de advertenties zijn gemaakt, waardoor je je doelgroep goed kan bereiken. (Tagstat, 2014)

Bronnen

Broek, M. v. (2008, augustus 13). Social networks exploderen. Opgehaald van Marketingfacts: http://www.marketingfacts.nl/berichten/20080813_social_networks_exploderen_facebook_en_hi5_verdubbelen

Facebook. (2014). Help. Opgehaald van Facebook: https://www.facebook.com/help/285625061456389

Tagstat. (2014). Advertising on Hi5. Opgehaald van Tagstat: http://x.tagstat.com/pdf/Advertising_on_hi5.pdf

Wikipedia. (2014, Oktober 5) Hi5. Opgehaald van Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hi5

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s